Luizen

Luizenprotocol Johan de Witt

Na elke schoolvakantie worden de kinderen door ouders van onze school (de Luizenbrigade) gecontroleerd op luizen en neten. Wanneer er luizen of neten geconstateerd zijn, zal de directeur de ouder een mail sturen.

Wat school van ouders verwacht

• Je controleert je kind(eren) regelmatig, ten minste iedere week, op hoofdluis. Dat doe je met de hand. Grondig en pluk voor pluk controleer je het gehele haar tot dicht op de hoofdhuid. Schenk extra aandacht aan plekken zoals achter de oren, in de nek, in de paardenstaart en de pony.

• Als je kind hoofdluis heeft, behandel je je kind meteen om de hoofdluis weg te krijgen.

• Je behandelt je kind door goed te kammen met een luizenkam en/of het haar te wassen met een luizendodend middel.

• Heeft je kind hoofdluis? Dan meld je het meteen aan de leerkracht.

• Als je kind hoofdluis heeft, controleer je ook de andere leden van het gezin op besmetting.

• Als school meldt dat er luizen gevonden zijn, behandel je je kind zo snel mogelijk na schooltijd.

Wat ouders van school mogen verwachten

• Zodra er luis op school geconstateerd is bij een leerling, wordt de groep van de leerling en (indien van toepassing) groepen van de leerling waar een broer/zus zit via de Parro app op de hoogte gebracht. Er worden geen namen genoemd.

• School brengt de ouders en leerkrachten op de hoogte van de regels door regelmatig publiceren van het luizenprotocol in de digitale schoolkrant.