Kleding en gymles

Wij rekenen erop dat kinderen goed en passend naar de weersomstandigheden gekleed naar school komen. Voor elk kind is er in de gang een haak, om daar zijn/haar spullen op te hangen.
Jassen en tassen worden netje opgehangen. Schoenen of laarzen worden onder de eigen haak gezet.

Bij het gymnastiekonderwijs is gymnastiekkleding en zijn gymschoenen verplicht. De kleding en de gymschoenen dienen in de gymtas op school te zijn. (De gymschoenen moeten een lichte zool hebben. Een donkere zool kan strepen geven op de gymvloer.)

De gymtas wordt soms meegegeven voor de noodzakelijke wasbeurt.

In de klassen is het niet toegestaan om petjes/caps op te hebben.

Voor zowel ouders als kinderen is het niet toegestaan om op ons schoolplein en in de school gezichtsbedekkende kleding, waaronder een boerka, te dragen. Visueel contact,
en het kunnen zien van emoties zijn belangrijke aspecten van communicatie en ontmoeting binnen de school.